Guía docente de Trabajo Fin de Máster (M19/56/2/20)

Curso 2023/2024
Fecha de aprobación por la Comisión Académica 19/07/2023

Máster

Máster Universitario en Literatura y Lingüística Inglesas

Módulo

Trabajo Fin de Máster

Rama

Artes y Humanidades

Centro Responsable del título

International School for Postgraduate Studies

Semestre

Segundo

Créditos

20

Tipo

Obligatorio

Tipo de enseñanza

Presencial

Profesorado

Tutorías

Breve descripción de contenidos (Según memoria de verificación del Máster)

THEORETICAL

The Master’s Thesis allows students to activate the knowledge and skills acquired during the teaching period of the Master through academic research for their future incorporation to doctoral programs, where research autonomy and independence are crucial. The elaboration of the Master's Thesis requires the autonomous work of the student, who will have the guidance, supervision and help of a professor expert in each specific research line. The students' research work will be based on the search, reading, consideration, study and analysis of both primary and secondary sources; the organization of the selected material; the writing of the work with clarity and correction; and the consultation of possible doubts with their supervisors. The completion of the Master's Thesis presupposes that the student has the critical maturity and sufficient work autonomy to successfully complete a research project that requires proper planning and use of time, as well as the proper use of analytical tools.

PRACTICAL

Regardless of the chosen topic, the Master's Thesis should adjust its contents to the following structure:·

  • Abstract·
  • Definition, justification and relevance of the topic within English Studies·
  • Brief description of previous studies in this field·
  • Hypotheses and work objectives·
  • Methodology used to address the object of study·
  • Description of the corpus used (if applicable)·
  • Conclusions·
  • List of works cited

 

Prerrequisitos y/o Recomendaciones

Students need to pass 40 credits of the programme before completing and defending their MA Thesis.

Competencias

Competencias Básicas

  • CB6. Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación.
  • CB7. Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio.
  • CB8. Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios.
  • CB9. Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades.
  • CB10. Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo.

Resultados de aprendizaje (Objetivos)

  • To apply the competences and knowledge acquired during the master's teaching period, as well as those acquired along the research process supervised by a professor.
  • To demonstrate the ability to design, plan and execute a research project within the chosen research line.
  • To assess the most relevant critical perspectives of previous investigations in that area in a concise and clear manner.
  • To discern and choose a methodology appropriate and consistent with the topic to be investigated, and its rigorous application in the master’s thesis.
  • To show clarity, and correctness in English.

Programa de contenidos Teóricos y Prácticos

Teórico

To be determined by the tutor in each case.

Práctico

To be determined by the tutor in each case.

Bibliografía

Bibliografía fundamental

To be determined by the tutor in each case.

Bibliografía complementaria

To be determined by the tutor in each case.

Enlaces recomendados

To be determined by the tutor in each case.

Metodología docente

Evaluación (instrumentos de evaluación, criterios de evaluación y porcentaje sobre la calificación final.)

Evaluación Ordinaria

  1. Evaluation instruments
  • Tasks, exercises and problems.
  • Reports
  • Public defense of the Master Thesis
  1. Evaluation Criteria:
  • Literature:
    1. Purpose, planning, choice of research approach and methods: 15% (Choice, specification of topic. Presentation of problems and hypothesis. Scientific significance and contribution of the thesis. Suitability and use of methods).
    2. Familiarization with literature (primary and secondary sources): 15% (Knowledge of the subject area and critical use of sources. Definition and use of concepts).
    3. Analysis: 30% (Argumentative depth. Adequate use of evidence/citation)
    4. Discussion and conclusions: 15% (Evaluation of the strengths and weaknesses of the research)
    5. Formal aspects, structure and coherence: 15% (Formal appropriateness, adherence to convention, word count, works cited)
    6. Oral presentation: 15% (Ability to communicate effectively, to present research process and results clearly and concisely to a specialised audience)

 

  • Linguistics:
    1. Formal Aspects 10%
    2. Written expression 15%
    3. Oral presentation 15%
    4. Thesis and literatura review 15%
    5. Design and Methodology 15%
    6. Analysis, results and conclusions 15%
    7. Contribution 15%

 

Evaluación Extraordinaria

Same as above.

Evaluación única final

Same as above.

Información adicional

Según establece el Artículo 15 de la Normativa de Evaluación y Calificación de la Universidad de Granada:

"El plagio, entendido como la presentación de un trabajo u obra hecho por otra persona como propio o la copia de textos sin citar su procedencia y dándolos como de elaboración propia, conllevará automáticamente la calificación numérica de cero en la asignatura en la que se hubiera detectado, independientemente del resto de las calificaciones que el estudiante hubiera obtenido. Esta consecuencia debe entenderse sin perjuicio de las responsabilidades disciplinarias en las que pudieran incurrir los estudiantes que plagien." 

En línea con la normativa de la UGR expuesta en el párrafo anterior, es necesario aclarar que, al igual que con cualquier otro tipo de plagio, el incumplimiento del compromiso de autoría por parte del/de la estudiante debido a la utilización de recursos no humanos (por ejemplo, aplicaciones informáticas de Inteligencia Artificial) conllevará igualmente la calificación automática de SUSPENSO (0) en la asignatura, así como las responsabilidades disciplinarias que esta acción pueda acarrear.